Apple

Apple ეფლი - ყველაფერი ბრენდის შესახებ

Apple Inc., ყოფილი Apple Computer, Inc., პერსონალური კომპიუტერების, სმარტფონების, პლანშეტური კომპიუტერების, კომპიუტერული პერიფერიული მოწყობილობებისა და კომპიუტერული პროგრამული უზრუნველყოფის ამერიკული მწარმოებელი. ეს იყო პირველი წარმატებული პერსონალური კომპიუტერული კომპანია და გრაფიკული მომხმარებლის ინტერფეისის პოპულარიზაცია. სათაო ოფისი მდებარეობს კუპერტინოში, კალიფორნიაში.

ავტოფარეხის სტარტაპი

Apple Inc.-ს ჰქონდა თავისი წარმოშობა სტივენ გ. ვოზნიაკის ცხოვრებისეულ ოცნებაში, აეშენებინა საკუთარი კომპიუტერი - ოცნება, რომელიც მოულოდნელად განხორციელდა 1975 წელს პირველი კომერციულად წარმატებული მიკროკომპიუტერის, Altair 8800-ის ჩამოსვლის შემდეგ, რომელიც გამოვიდა როგორც ნაკრები და გამოიყენა ცოტა ხნის წინ გამოგონილი მიკროპროცესორის ჩიპი. მისი მეგობრების წახალისებით Homebrew Computer Club-ში, სან-ფრანცისკოს ყურის ჯგუფი, რომელიც ორიენტირებულია Altair-ის გარშემო, ვოზნიაკმა სწრაფად შეიმუშავა გეგმა საკუთარი მიკროკომპიუტერისთვის.

1976 წელს, როდესაც Hewlett-Packard Company, სადაც ვოზნიაკი ინჟინერიის სტაჟიორი იყო, არ გამოთქვა ინტერესი მისი დიზაინით, მაშინ 26 წლის ვოზნიაკმა ყოფილ საშუალო სკოლის თანაკლასელთან, 21 წლის სტივ ჯობსთან ერთად, წარმოება გადაიტანა. ოპერაციები ჯობსის ოჯახის ავტოფარეხში. ჯობსმა და ვოზნიაკმა თავიანთ კომპანიას Apple დაარქვეს. საბრუნავი კაპიტალისთვის ჯობსმა გაყიდა თავისი ფოლკსვაგენის მიკროავტობუსი, ვოზნიაკმა კი პროგრამირებადი კალკულატორი. მათი პირველი მოდელი უბრალოდ მუშა მიკროსქემის დაფა იყო, მაგრამ ჯობსის დაჟინებული თხოვნით, 1977 წლის ვერსია იყო ცალკე მანქანა მორგებული პლასტმასის კორპუსში, განსხვავებით სხვა ადრეული მანქანების აკრძალული ფოლადის ყუთებისგან. Apple II-მა ასევე შესთავაზა ფერადი დისპლეი და სხვა ფუნქციები, რამაც ვოზნიაკის ქმნილება გახადა პირველი მიკროკომპიუტერი, რომელიც მოეწონა საშუალო ადამიანს.

კომერციული წარმატება

მიუხედავად იმისა, რომ ის იყო თავხედი ბიზნესის დამწყები, რომლის გარეგნობა ჯერ კიდევ ასახავდა მისი ჰიპური წარსულის კვალს, ჯობსმა გააცნობიერა, რომ კომპანიის განვითარებისთვის საჭიროა პროფესიული მენეჯმენტი და მნიშვნელოვანი დაფინანსება. მან დაარწმუნა რეგის მაკკენა, საზოგადოებასთან ურთიერთობის ცნობილი სპეციალისტი ნახევარგამტარული ინდუსტრიისთვის, წარმოედგინა კომპანია; მან ასევე უზრუნველყო ინვესტიცია მაიკლ მარკკულასგან, Intel Corporation-ის მდიდარი ვეტერანისაგან, რომელიც გახდა Apple-ის უმსხვილესი აქციონერი და Apple-ის დირექტორთა საბჭოს გავლენიანი წევრი. კომპანია მყისიერი წარმატება გახდა, განსაკუთრებით მას შემდეგ, რაც ვოზნიაკმა გამოიგონა დისკის კონტროლერი, რომელიც საშუალებას აძლევდა დაემატებინა იაფფასიანი ფლოპი დისკი, რამაც ინფორმაციის შენახვა და მოძიება სწრაფი და საიმედო გახადა. მონაცემთა შენახვისა და მანიპულირების ადგილით, Apple II გახდა მოყვარული პროგრამისტების არჩეული კომპიუტერი.

 განსაკუთრებით აღსანიშნავია, რომ 1979 წელს ორმა ბოსტონელმა - დენ ბრიკლინმა და ბობ ფრანკსტონმა - წარმოადგინეს პირველი პერსონალური კომპიუტერის ცხრილი, VisiCalc, შექმნეს ის, რაც მოგვიანებით ცნობილი გახდა, როგორც "მკვლელი აპლიკაცია" (აპლიკაცია): პროგრამული უზრუნველყოფის პროგრამა იმდენად სასარგებლო, რომ ხელს უწყობს ტექნიკის გაყიდვას.

მიუხედავად იმისა, რომ VisiCalc-მა გახსნა მცირე ბიზნესისა და სამომხმარებლო ბაზარი Apple II-ისთვის, სხვა მნიშვნელოვანი ადრეული ბაზარი იყო დაწყებითი საგანმანათლებლო დაწესებულებები. აგრესიული ფასდაკლებებისა და შემოწირულობების კომბინაციით (და რაიმე ადრეული კონკურენციის არარსებობით), Apple-მა დაამყარა მბრძანებლური ყოფნა საგანმანათლებლო დაწესებულებებში, რამაც ხელი შეუწყო მისი პლატფორმის დომინირებას დაწყებითი სკოლის პროგრამულ უზრუნველყოფაში 1990-იან წლებში.

კონკურენცია IBM-ისგან

Apple-ის მოგება და ზომა ისტორიული ტემპით გაიზარდა: 1980 წლისთვის კომპანიამ 100 მილიონ დოლარზე მეტი შემოსავალი მიიღო და 1000-ზე მეტი თანამშრომელი ჰყავდა. მისი საჯარო შეთავაზება დეკემბერში ყველაზე დიდი იყო 1956 წლის შემდეგ, როდესაც Ford Motor Company საჯარო გახდა. (ნამდვილად, 1980 წლის ბოლოსთვის Apple-ის ღირებულება თითქმის 2 მილიარდი დოლარი იყო, ვიდრე Ford-ის.) თუმცა, Apple მალე შეეჯიბრება კომპიუტერული ინდუსტრიის წამყვანი მოთამაშის, International Business Machines Corporation-ის კონკურენციას. IBM ელოდა პერსონალური კომპიუტერების ბაზრის ზრდას, სანამ 1981 წელს პერსონალური კომპიუტერების საკუთარი ხაზის, IBM PC-ის დანერგვას აწარმოებდა.

 IBM-მა დაარღვია ტრადიცია, გამოიყენა მხოლოდ საკუთრებაში არსებული ტექნიკის კომპონენტები და პროგრამული უზრუნველყოფა და ააშენა მანქანა ხელმისაწვდომი კომპონენტებისგან, მათ შორის. Intel მიკროპროცესორი და გამოყენებული DOS (დისკის ოპერაციული სისტემა) Microsoft Corporation-ისგან. იმის გამო, რომ სხვა მწარმოებლებს შეუძლიათ გამოიყენონ იგივე ტექნიკის კომპონენტები, რომლებსაც იყენებდა IBM, ისევე როგორც DOS-ის ლიცენზირება Microsoft-ისგან, პროგრამული უზრუნველყოფის ახალ შემქმნელებს შეუძლიათ დაეყრდნონ IBM PC-თან თავსებადი ფართო ბაზარს მათი პროგრამული უზრუნველყოფისთვის. მალე ახალ სისტემას ჰქონდა საკუთარი მკვლელი აპლიკაცია: Lotus 1-2-3 ელცხრილი, რომელმაც მოიგო მყისიერი საარჩევნო ოლქი ბიზნეს საზოგადოებაში - ბაზარი, რომელშიც Apple II-მა ვერ შეაღწია.

Macintosh და პირველი ხელმისაწვდომი GUI

Apple-ს ჰქონდა საკუთარი გეგმა ლიდერობის დასაბრუნებლად: დახვეწილი ახალი თაობის კომპიუტერები, რომელთა გამოყენება მკვეთრად ადვილი იქნებოდა. 1979 წელს ჯობსმა უხელმძღვანელა ინჟინრების ჯგუფს, რათა ენახათ Xerox Corporation-ის პალო ალტოს (კალიფორნია) კვლევის ცენტრში (PARC) შექმნილი ინოვაციები. იქ მათ აჩვენეს პირველი ფუნქციონალური გრაფიკული მომხმარებლის ინტერფეისი (GUI), რომელშიც გამოსახულია ეკრანზე ფანჯრები, მაუსის სახელით ცნობილი საჩვენებელი მოწყობილობა და ხატების ან სურათების გამოყენება ყველა სხვა კომპიუტერისთვის საჭირო უხერხული პროტოკოლების ჩასანაცვლებლად.

 Apple-მა დაუყონებლივ ჩართო ეს იდეები ორ ახალ კომპიუტერში: Lisa, გამოშვებული 1983 წელს და იაფი Macintosh, გამოშვებული 1984 წელს. ჯობსმა თავად აიღო ეს უკანასკნელი პროექტი და დაჟინებით მოითხოვა, რომ კომპიუტერი უნდა ყოფილიყო არა მხოლოდ შესანიშნავი, არამედ "გიჟურად შესანიშნავი". შედეგი იყო გამოცხადება - სრულყოფილად შეესაბამება არატრადიციულ, სამეცნიერო ფანტასტიკურ სატელევიზიო რეკლამას, რომელმაც წარმოადგინა Macintosh 1984 წლის Super Bowl-ის მაუწყებლობის დროს - 2,500 დოლარის ღირებულების კომპიუტერი, რომელიც არ ჰგავდა წინა კომპიუტერს.

დესკტოპ საგამომცემლო რევოლუცია

მიუხედავად მედიის აღფრთოვანებული რეაქციისა, Macintosh თავდაპირველად Apple-ის მოლოდინს ქვემოთ გაიყიდა. კრიტიკოსებმა აღნიშნეს, რომ Mac-ს, როგორც ცნობილი გახდა, ჰქონდა არასაკმარისი მეხსიერება და საცავი და არ ჰქონდა სტანდარტული კეთილმოწყობა, როგორიცაა კურსორის კლავიშები და ფერადი ეკრანი. (ბევრი სკეპტიკოსი ასევე ეჭვობდა, რომ მოზარდებს ოდესმე სურდათ გამოეყენებინათ მანქანა, რომელიც ეყრდნობოდა GUI-ს, დაგმოთ იგი, როგორც „სათამაშოების მსგავსი“ და გამოთვლითი რესურსების ფლანგვა). 1985 მისი აღმასრულებელი დირექტორის (CEO), ჯონ სკულის მიერ.

 (ვოზნიაკმა დატოვა Apple 1985 წლის თებერვალში, რათა მასწავლებელი გამხდარიყო.) სკულის მეთაურობით Apple სტაბილურად აუმჯობესებდა მანქანას. თუმცა, მან გადაარჩინა Mac იმ ადრეულ წლებში იყო Apple-ის მიერ 1985 წელს ხელმისაწვდომი ლაზერული პრინტერის დანერგვა Aldus Corporation-ის PageMaker-თან ერთად, Mac-ის პირველი მკვლელი აპლიკაცია. ამ ორმა ინოვაციამ ერთად წამოიწყო დესკტოპის გამომცემლობის რევოლუცია. მოულოდნელად, მცირე ბიზნესმა და ბეჭდურმა მაღაზიებმა შეძლეს პროფესიული გარეგნობის ბროშურები, ბროშურები და წერილები ძვირადღირებული ლითოგრაფიული პროცესების გამოყენების გარეშე. გრაფიკული ხელოვნება და საგამომცემლო ინდუსტრია სწრაფად გახდა Mac-ის ყველაზე მნიშვნელოვანი ბაზარი.

კიდევ ერთი ინოვაცია იყო პროგრამული უზრუნველყოფის მონაცემთა ბაზა სახელწოდებით HyperCard, რომელიც Apple-მა უფასო ჩართო ყველა Macintosh-თან 1987 წლიდან. ჰიპერბმულის ტექნიკის გამოყენებით, ეს პროგრამა, დაწერილი ბილ ატკინსონის მიერ, გამოიყენა ბევრმა მასწავლებელმა საკლასო პრეზენტაციებისთვის მულტიმედიური ელემენტების ორგანიზებისთვის. მოსალოდნელია მსოფლიო ქსელის HTML (ჰიპერტექსტის მარკირების ენა) საფუძვლები.

Apple აწარმოებს სასამართლო პროცესებს, ხოლო კომპიუტერები ინოვაციას ახდენენ

ეს იყო ოქროს ხანა Apple-ისთვის; კომპანიის შემოსავალი 10 მილიარდ დოლარს მიუახლოვდა და ის წელიწადში მილიონზე მეტ კომპიუტერს ყიდდა. მიუხედავად ამისა, Apple-ის მოგებამ დაჩრდილა ის ფაქტი, რომ მისი წილი ბაზარზე მცირდებოდა, მიუხედავად მისი პროდუქციის ტექნოლოგიური უპირატესობისა. Mac-ის შეუთავსებლობა Apple II პროგრამულ უზრუნველყოფასთან, პრობლემა, რომელიც თავდაპირველად იგნორირებული იყო, შეანელა საგანმანათლებლო გაყიდვები და აიძულა შენარჩუნებულიყო მოძველებული Apple II ხაზი 1993 წლამდე.

მომხმარებელთა გაყიდვები დაზარალდა, რადგან კომპანიამ ხელი შეუშალა თამაშის განვითარებას იმის შიშით, რომ Mac-ს სერიოზულად არ მიიღებდნენ. ბიზნეს საზოგადოებას. უფრო მეტიც, Microsoft-მა წარუმატებელი მცდელობის შემდეგ უზრუნველყოს შეთანხმება Mac OS-ის გაყიდვაზე Intel-ის პროცესორზე, წარმოადგინა Windows, საკუთარი გრაფიკული ოპერაციული სისტემა. Apple-ი წლების განმავლობაში უშედეგოდ აწარმოებდა სასამართლო პროცესს, რათა შეაჩერა Microsoft-ს მისი ოპერაციული სისტემის „იერსახისა და შეგრძნების“ კოპირება, თუმცა თავად Mac OS-მა გამოიყენა PARC GUI.

იმავდროულად, როდესაც Windows-ის თანმიმდევრული ვერსიები გაუმჯობესდა და კომპიუტერების მრავალ მწარმოებელს შორის კონკურენცია განაპირობებდა უფრო მეტ ინოვაციებს და უფრო დაბალ ფასებს, ნაკლები ადამიანი მზად იყო გადაეხადა პრემია, რომელიც Apple-მა შეძლო მისი ხარისხის რეპუტაციის გამო.

Apple-IBM დაახლოება

საკმაოდ გასაკვირი განვითარებით, Apple-მა და IBM-მა გამოაცხადეს ალიანსი 1991 წელს. გარდა იმისა, რომ ხელი მოაწერეს ტექნოლოგიურ შეთანხმებას Motorola, Inc.-თან, შემდეგი თაობის RISC (reduced-Instruction-set computing) ჩიპის შემუშავებაზე, რომელიც ცნობილია როგორც PowerPC. Apple-მა და IBM-მა შექმნეს ორი ახალი პროგრამული კომპანია, Taligent, Inc. და Kaleida Labs, Inc., ოპერაციული სისტემის პროგრამული უზრუნველყოფის განვითარებისთვის.

 მოსალოდნელი იყო, რომ Taligent საშუალებას მისცემს როგორც Mac OS-ის, ასევე IBM OS/2-ის ვერსიებს გაშვებულიყო ახალი კომპიუტერული ტექნიკის სტანდარტზე, საერთო ტექნიკის საცნობარო პლატფორმაზე (CHRP), ხოლო Kaleida Labs-ს უნდა შეემუშავებინა მულტიმედიური პროგრამული უზრუნველყოფა. თუმცა, როდესაც Apple-მა და IBM-მა დაიწყეს ჩხუბი CHRP-ის საინჟინრო სპეციფიკაციების გამო და როდესაც ხარჯები მიაღწია დაახლოებით 400 მილიონ დოლარს Taligent-ისთვის და 200 მილიონ დოლარამდე Kaleida Labs-ისთვის, Apple-მა თავისი ინვესტიციისთვის ცოტა რამ გამოაცხადა.

ნიუტონი და კლარისი

სკული ასევე დაჰპირდა იმაზე მეტს, ვიდრე Apple-ს შეეძლო მიეწოდებინა ნიუტონთან, პერსონალურ ციფრულ ასისტენტთან (PDA), რომელიც დაზარალდა ხელნაწერის ცუდი ამოცნობით და არღვევდა კომპანიის საინჟინრო და ფინანსურ რესურსებს. გარდა ამისა, კომპანია მერყეობდა Claris Corporation-ის, მისი პროგრამული უზრუნველყოფის განყოფილების გამო, ჯერ მოახდინა მისი რეორგანიზაცია დამოუკიდებელ კომპანიად და შემდეგ ხელახლა შთანთქა, როდესაც დაიწყო მეტი რესურსების გადატანა Windows პროგრამულ უზრუნველყოფაზე.

Apple აგრძელებს გაფუჭებას

სკულლი ჩაანაცვლა მაიკლ სპინდლერმა 1993 წელს. Spindler-ის, როგორც აღმასრულებელი დირექტორის ყველაზე მნიშვნელოვანი მიღწევები იყო Mac OS-ის წარმატებული მიგრაცია PowerPC მიკროპროცესორზე და Apple-ის საკუთრების სტანდარტებიდან გადასვლის დაწყება. მიუხედავად ამისა, Apple-ი იბრძოდა მარკეტინგული პროგნოზებით, აგროვებდა ზოგიერთი მოდელის დიდი უვარგისი ინვენტარი და ამავდროულად ვერ ახერხებდა სხვა მოდელების შეკვეთებს მილიარდი დოლარის დაკმაყოფილებას. ხარისხის კონტროლის მკვეთრ პრობლემებთან ერთად, განსაკუთრებით მონიტორების დეფექტურმა ხაზმა და ზოგიერთმა ძალიან პოპულარული აალებადი პორტატული კომპიუტერი, ამ ხარვეზებმა დაასრულა Spindler-ის მმართველობა 1996 წლის დასაწყისში გილბერტ ფ. ამელიოს დანიშვნით.

სტივ ჯობსის დაბრუნება: iMac, iPod, iTunes, iPhone და iPad

Apple-მა შეამცირა ოპერაციული ხარჯები და აღადგინა ხარისხის კონტროლი, მაგრამ იმ დროისთვის ახალი კომპიუტერების მყიდველების მხოლოდ მცირე პროცენტი ირჩევდა Mac-ებს Windows-ზე მომუშავე მანქანებთან შედარებით და Apple-ის ფინანსური მდგომარეობა მძიმე იყო. 1996 წლის დეკემბერში, Mac-ის მოძველებული ოპერაციული სისტემის ჩანაცვლების უზრუნველსაყოფად CHRP-ის დაშლის და კომპანიის გაჭიანურებული უუნარობის წარმოების შემდეგ, Apple-მა იყიდა NeXT Software, Inc., კომპანია, რომელიც ჯობსმა 1985 წელს წასვლის შემდეგ ჩამოაყალიბა.

 თავად ჯობსი დარჩა აღმასრულებელი დირექტორის მრჩევლად, მაგრამ ის სწრაფად იმედგაცრუებული გახდა და გაყიდა Apple-ის აქციების მთელი, გარდა ერთისა, რომელიც მიიღო NeXT-ის გაყიდვაში. როდესაც Apple-მა ვერ გახადა მომგებიანი ამელიოს პირობებში და მისი მსოფლიო ბაზრის წილი დაეცა დაახლოებით 3 პროცენტამდე, დირექტორთა საბჭომ, 1997 წლის შუა რიცხვებში, აიყვანა გასაკვირი დროებითი შემცვლელი: ჯობსი, პირველად მისი თანადამფუძნებელი კომპანიის უდავო ლიდერი.

ეფლის აღორძინება

ჯობსმა დაიწყო კომპანიის აღორძინება. მან სწრაფად გამოაცხადა ალიანსი ადრინდელ მტერ მაიკროსოფტთან; დაასრულა ნახევრად გულიანი (და მოგების გადინების) პროგრამა Mac OS-ის ლიცენზირებისთვის; გაამარტივა ის, რაც გახდა დამაბნეველი პროდუქტის ხაზი, რათა ფოკუსირება მოახდინოს კომპანიის ტრადიციულ ბაზრებზე განათლების, გამომცემლობისა და მომხმარებლებისთვის; და დაეხმარა უფრო ხელმისაწვდომ კომპიუტერების დანერგვის ზედამხედველობას, განსაკუთრებით გამორჩეულად დიზაინის ყველა ერთში iMac-ს.

1998 წელს iMac-ის დანერგვამდე, ყველა Mac-ი აშენდა სპეციალური მხოლოდ წაკითხული მეხსიერების (ROM) ჩიპით, რომელიც შეიცავდა Apple-ის ოპერაციული სისტემის ნაწილს და საშუალებას აძლევდა Mac OS-ს იმუშაოს მხოლოდ კონკრეტულ მანქანებზე. ახალი აპარატი, რომელიც ნაწილობრივ დაფუძნებულია CHRP-ის დიზაინზე, კომპიუტერის სტანდარტის მეხსიერებითა და პერიფერიული ინტერფეისით, იყო Apple-ის გადასვლის გაგრძელება ტექნიკისთვის სპეციფიკური ან საკუთრების სტანდარტებისგან. ჩაშენებული მაღალსიჩქარიანი ქსელის შესაძლებლობებით, iMac შეიქმნა Apple-ის სამომხმარებლო და საგანმანათლებლო ბაზარზე გაყიდვების აღსადგენად.

iMac სწრაფად გახდა ყველა დროის ყველაზე გაყიდვადი Mac და აამაღლა Apple-ის აშშ-ს ბაზრის წილი რეკორდული დაბალიდან 2,6 პროცენტიდან 1997 წლის დეკემბერში, დაახლოებით 13,5 პროცენტამდე 1998 წლის აგვისტოში. უფრო მეტიც, Apple-ს ჰქონდა მომგებიანი ფისკალური წელი 1998 წელს, პირველი მას შემდეგ. 1995 წ.

სხვა სიახლეები

2001 წელს Apple-მა წარმოადგინა iTunes, კომპიუტერული პროგრამა მუსიკის დაკვრისთვის და მუსიკის კომპაქტურ MP3 ციფრულ ფორმატში გადასაყვანად, რომელიც ჩვეულებრივ გამოიყენება კომპიუტერებსა და სხვა ციფრულ მოწყობილობებში. იმავე წელს Apple-მა დაიწყო iPod-ის, პორტატული MP3 ფლეიერის გაყიდვა, რომელიც სწრაფად გახდა ბაზრის ლიდერი. (ტერმინი პოდკასტინგი, რომელიც აერთიანებს iPod-სა და მაუწყებლობას, გამოიყენება როგორც არსებითი სახელი და ზმნა, რათა მიუთითებდეს აუდიო ან ვიდეო მასალაზე, რომელიც გადმოწერილია პორტატული ან დაგვიანებული დაკვრისთვის.)

 მოგვიანებით მოდელებმა დაამატეს უფრო დიდი საცავი ან უფრო მცირე ზომები, ფერადი ეკრანები და ვიდეოს დაკვრა. მახასიათებლები. 2003 წელს Apple-მა დაიწყო მსხვილი ჩამწერი კომპანიის სიმღერების ჩამოტვირთვადი ასლების გაყიდვა MP3 ფორმატში ინტერნეტით. 2006 წლისთვის Apple-ის ვებსაიტზე მილიარდზე მეტი სიმღერა და ვიდეო გაიყიდა.

გარდატეხა

2007 წელს Apple-მა წარმოადგინა სენსორული iPhone, მობილური ტელეფონი MP3-ების და ვიდეოების დაკვრის და ინტერნეტში წვდომის შესაძლებლობებით. პირველი მოდელები ხელმისაწვდომი იყო მხოლოდ AT&T-ის უკაბელო სერვისთან ერთად და ვერ გამოიყენებოდა უახლესი მესამე თაობის (3G) უკაბელო ქსელებში. Apple-მა გამოასწორა ეს უკანასკნელი შეზღუდვა 2008 წელს iPhone 3G-ის ან iPhone 2.0-ის გამოშვებით, რომელიც ასევე მოიცავდა გლობალური პოზიციონირების სისტემის (GPS) მხარდაჭერას. სხვა „სმარტფონების“ მსგავსად, როგორიცაა BlackBerry, კანადური კომპანიის Research in Motion-ისგან, ახალი iPhone მოიცავდა ფუნქციებს, რომლებიც განკუთვნილია ბიზნეს მომხმარებლებისთვის. კერძოდ, ერთეულებში შესანახი მეხსიერების დისტანციურად „წაშლა“ შესაძლებელია, თუ მოწყობილობა დაიკარგება. როგორც ორიგინალური iPhone-ის შემთხვევაში, მოთხოვნა ძალიან მაღალი იყო და ახალმა iPhone 3G-მა გაყიდა ერთი მილიონი ერთეული გამოქვეყნებიდან პირველი სამი დღის განმავლობაში.

 იმავე წელს Apple-მა შემოიტანა App Store, სადაც iPhone-ის მომხმარებლებს შეეძლოთ აპლიკაციების შეძენა. 2009 წლის 19 ივნისისთვის, როდესაც Apple-მა გამოუშვა iPhone 3G S, რომელიც ასევე გაიყიდა ერთი მილიონი ერთეული გამოსვლიდან პირველი სამი დღის განმავლობაში, კომპანიის წილმა სმარტფონების ბაზარზე მიაღწია დაახლოებით 20 პროცენტს (შედარებით BlackBerry-ის დაახლოებით 55 პროცენტს. სმარტფონების ხაზი).

 გარდა ტექნიკის ცვლილებებისა, როგორიცაა სამ მეგაპიქსელიანი ციფრული კამერა, რომელსაც შეუძლია ციფრული ვიდეოების ჩაწერა და შიდა ციფრული კომპასი (შეუძლია მუშაობა სხვადასხვა რუკების პროგრამულ უზრუნველყოფას), iPhone 3G S მოიცავდა ახალ ოპერაციულ სისტემას, iPhone OS 3.0. ახალი სისტემა მოიცავდა ხმით გააქტიურებული კონტროლის მხარდაჭერას და ელექტრონული თამაშების Peer-to-peer (P2P) თამაშს iPhone-ის სხვა მომხმარებლებთან Wi-Fi ინტერნეტის საშუალებით.

 ეს უკანასკნელი ფუნქცია იყო Apple-ის სტრატეგიის ნაწილი, კონკურენცია გაუწიოს პორტატული თამაშების ბაზარზე Nintendo Company-ს DS-ს და Sony Corporation-ის PSP-ს. iPhone ასევე შეიძლება გამოყენებულ იქნას ელექტრონული წიგნების, ან ელექტრონული წიგნების წასაკითხად. ელექტრონული წიგნების iPhone-თან თავსებადი ფორმატების შეძენა შესაძლებელია ინტერნეტით ელექტრონული წიგნების დილერებისგან, როგორიცაა iTunes store და Amazon.com.

Apple iPad

2010 წელს Apple-მა გამოაქვეყნა iPad, სენსორული ეკრანის მოწყობილობა, რომელიც საშუალო ზომის ლეპტოპ კომპიუტერსა და სმარტფონს შორისაა, დისპლეით, რომლის დიაგონალი იყო 9,7 ინჩი (24,6 სმ). ის იყო დაახლოებით 0,5 ინჩი (1,2 სმ) თხელი და იწონიდა 1,5 ფუნტს (0,7 კგ). iPad-ზე მუშაობდნენ თითის ჟესტების იგივე ნაკრებით, რაც გამოიყენებოდა iPhone-ზე. სენსორულ ეკრანს შეეძლო მაღალი გარჩევადობის ვიდეოს ჩვენება. iPad-ს ასევე ჰქონდა ისეთი აპლიკაციები, როგორიცაა iTunes ჩაშენებული და შეეძლო ყველა აპლიკაციის გაშვება, რომელიც ხელმისაწვდომი იყო iPhone-ისთვის. ხუთ მთავარ გამომცემელთან - Penguin-თან, HarperCollins-თან, Simon and Schuster-თან, Macmillan-თან და Hachette-თან პარტნიორობით - Apple-მა შეიმუშავა iPad-ისთვის საკუთარი ელექტრონული წიგნების აპლიკაცია, iBooks, ისევე როგორც iBook მაღაზია, რომელიც ხელმისაწვდომია ინტერნეტით.

Apple-მა 2011 წელს წარადგინა iCloud, ღრუბლოვანი გამოთვლითი სერვისი, რომელშიც მომხმარებლის აპლიკაციები, ფოტოები, დოკუმენტები, კალენდრები და ახლახან შეძენილი მუსიკა შეინახება iCloud-ში და ავტომატურად განახლდება მომხმარებლის სხვა მოწყობილობებში. ზოგიერთი ანალიტიკოსი განიხილავს iCloud-ს, როგორც Apple-ის სამომავლო გეგმას, რომლის დროსაც მომხმარებლებს შეეძლოთ უარი თქვან პერსონალურ კომპიუტერზე, როგორც მონაცემთა შენახვის მთავარ ადგილზე.

ჯობსის შემდეგ: ტიმ კუკი, როგორც აღმასრულებელი დირექტორი და პირველი ტრილიონ დოლარიანი კომპანია

ჯანმრთელობის მდგომარეობის გამო, ჯობსი 2011 წლის აგვისტოში დატოვა აღმასრულებელი დირექტორის თანამდებობა და მისი ადგილი დაიკავა მთავარმა ოპერაციულმა ოფიცერმა ტიმ კუკმა; ჯობსი სიმსივნით გარდაიცვალა ოქტომბერში. კუკის მუშაობის პირველ წლებში Apple-მა არ წარმოადგინა სრულიად ახალი პროდუქტები, არამედ გამოუშვა წინა პროდუქტების ახალი ვერსიები, როგორიცაა iPhone 4S, რომელიც შეიცავდა პერსონალური ასისტენტის პროგრამას, Siri, რომელსაც შეეძლო უპასუხოს სალაპარაკო ბრძანებებსა და კითხვებს. (2011); iPad Mini, iPad-ის უფრო მცირე ვერსია (2012); და iPad Pro, საქმიანი გამოყენებისთვის განკუთვნილი iPad-ის დიდი ვერსია (2015). 2014 წელს Apple-მა თავისი უმსხვილესი შენაძენი განახორციელა ყურსასმენების მწარმოებელი და მუსიკის სტრიმინგის კომპანია Beats 3 მილიარდ დოლარად.

2015 წელს Apple-მა წარმოადგინა ჭკვიანი საათი, Apple Watch. რედიზაინი სენსორით, რომელსაც შეუძლია ელექტროკარდიოგრამების (ECG) დამზადება, 2018 წელს სერიის 4-ის სახით იყო წარმოდგენილი. AirPods, უსადენო ყურსასმენების ნაკრები, დაინერგა 2016 წელს და გახდა ყველაზე გაყიდვადი ამ ბაზარზე.

iPhone-ის პოპულარობით გამოწვეული, 2018 წელს Apple გახდა პირველი კომპანია, რომელმაც მიაღწია ტრილიონ დოლარს. ორი წლის შემდეგ Apple გახდა პირველი კომპანია, რომელმაც ეს მაჩვენებელი გააორმაგა.

2020 წელს Apple-მა წარმოადგინა საკუთარი მიკროპროცესორი M1 მაკინტოშის კომპიუტერებისთვის, რომლებიც ადრე იყენებდნენ Intel-ის ჩიპებს. M1 იყო ერთ-ერთი ყველაზე სწრაფი მიკროპროცესორი და შექმნილია იმისთვის, რომ იყოს სწრაფი და ასევე იყენებდა ნაკლებ ენერგიას, ვიდრე წინა ჩიპები.

ხშირად დასმული კითხვები

გაეცანი ჩვენი მომხმარებლების მიერ ყველაზე ხშირად დასმულ კითხვებზე პასუხებს.

რა თქმა უნდა პირველრიგში ეს დამოკიდებულია თუ გეოგრაფიულად სად გვიწევს ნივთის მოწოდება . თბილისი: შეკვეთიდან 1-3 სამუშაო დღის ვადაში,რეგიონები: შეკვეთიდან 3-5 სამუშაო დღის ვადაში.
დაგვიკავშირდით ჩვენს ნომერზე (032)2845888 ან დატოვეთ თვქენი საკონტაქტო ინფორმაცია შესაბამის ველში და შემდგომ ჩვენი ოპერატორები დაგეხმარებიან.
ყველა ნივთს აღწერაში მითითებული აქვს საგარანტიო პირობები, ასეთის არსებობს შემთხევაში დამატებითი ინფორმაციისთვის დაგვიკავშირდით ცხელ ხაზზე (032)2845888
ჩვენ გთავაზობთ მიწოდებას სრულიად უსასყიდლოდ მთელი საქართველოს მასშტაბით.
დიახ, შეკვეთა შესაძლებელია საიტზე. შეგიძლიათ შეარჩიოთ სასურველი ნივთი სახლიდან გაუსვლელად.მიწოდება უფასოა.
ყველა ნივთს თანდართული აქვს პროდუქტის ამსახველი რეალური ფოტო, რადგან ჩვენთვის მნიშვნელოვანია მომხარებელი დარწმუნებული იყოს თუ რას ყიდულობს, რაც შესაბამისად ზრდის სანდოობას.
ჩვენი ოპერატორების გუნდი გამოირჩევა მაღალი ოპერატიულობით, რაც იმას ნიშნავს რომ ჩვენი მიზანია უმოკლეს ვადაში დაგიკავშირდნენ და მოგაწოდონ სასურველ ინფორმაცია. დამატებითი ინფორმაცისთვის შეგიძლიათ დაგვიკავშირდეთ ნომერზე (032)2845888
ხელზე შეძენის შემთხევაში ანგარისწორება ხდება კურიერთან ნივთის ჩაბარების შემდეგ.
პროდუქციის უკან დაბრუნება შესაძლებელია:პროდუქციისთვის ქარხნული წუნის ან/და დაზიანების აღმოჩენის შემთხვევაში
    მთავარი გვერდი პროდუცია Apple